Handelsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Vemida.dk

Vemida.dk ejes af

Vemida

e-mail: kontakt@vemida.dk

CVR-nr.: 42299170

Østerbyvej 5

7700 Thisted

Har du spørgsmål til din ordre, kan du rette henvendelse til vores kundeservice, ved at skrive til kontakt@vemida.dk

 

 1.0 Varedeklaration

Vi er ikke producent af de produkter, der sælges på vores webshop. Mens vi arbejder for at sikre, at produktoplysningerne på vores websted er korrekte, kan producenter muligvis ændre deres produktoplysninger. Faktisk produktemballage og materialer kan indeholde mere og / eller anden information end vist på vores websted. Du skal altid læse etiketterne og instruktionerne, der følger med produktet, inden du bruger eller bruger det, og ikke kun stole på de oplysninger, der præsenteres på vores websted. Derfor forholder vi os ikke ansvarlige for eventuelle afvigelser.

 

 2.0 Bestilling

2.1 Betaling med betalingskort

Bestillinger foretages igennem hjemmesiden www.vemida.dk

Vi har ingen minimumsbestillinger.

Når du har gennemført en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail. 

Da vi arbejder på at mindske papirforbruget, får du ikke en følgeseddel ved levering af din ordre.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, indtil da er pengene reserveret på din konto.

2.2 Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) inklusiv moms og afgifter.

2.3 Kvittering

Når du har gennemført din bestilling på websitet, modtager du en ordrebekræftelse på mail umiddelbart efter. Den endelige kvittering vil du modtage dagen efter betalingen har fundet sted, hvor eventuelle ændringer er påført.

Modtager du ikke din ordrebekræftelse eller kvittering, kan den være endt i dit spam filter og vil derfor ligge under ’uønsket mails’.

 

3.0 Levering

Alle ordrer på webshoppen sendes via dao eller GLS til din nærmeste pakkeshop. Med GLS kan vi leverer alle typer pakker til din privatadresse, hvor det med dao kun er små og lette pakker.

Dao leverer til pakkeshop alle ugens dage, mens GLS kun gør det på hverdage.

Du vælger den pakkeshop, du ønsker at bruge, inden du gennemfører din ordre. Du kan også vælge hjemmelevering, hvis det er den fragtløsning, du ønsker. Hjemmelevering koster mere i fragt end levering til en pakkeshop.

Du modtager du besked fra fragtfirmaet, når de har registreret din pakke, og når pakken er klar til afhentning i din valgte pakkeshop – eller er på vej hjem til dig.

Du har også mulighed for at afhente dine varer ved vores lager i Sennels, 7700 Thisted - og dermed spare evt. fragt. Vælger du denne løsning ved bestilling i webshoppen, kontakter vi dig når varen er pakket for at aftale tidspunkt for afhentning.

3.1 Særlige forhold ved levering

Vemida.dk leverer til hele Danmark.

Vi pakker din ordre hurtigst muligt efter modtagelse af din bestilling. Tit den samme dag. Og så vil du oftest modtage den 1-2 dage efter bestilling.

Hvis du glemmer at hente din pakke i pakkeshoppen, efter den har ligget der i 10 dage, sendes den retur til os. Dette betaler vi ekstra fragt for. Vi sender en mail til dig, hvis dette er sket. Herefter kan du få pakken sendt engang til mod betaling af den ekstra fragt. Vi refunderer ikke ordrebeløbet for uafhentede pakker i pakkeshops, da vi primært leverer levnedsmidler og varer til husholdningen, herunder fødevarer, der i dette tilfælde har været opbevaret under forhold, som vi ikke kunne kontrollere.

Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor tidsfristen og sendt retur til os, vil der blive opkrævet et gebyr på kr. 49,- til dækning af returfragten. Dette gælder også ordrer, som er afsendt fragtfrit fra os.


3.2 Leveringstid

Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-5 hverdage efter vi har modtaget din ordre afhængig af om din ordre er en lagervare. I højsæsoner som jul og påske kan der være lidt længere leveringstid.

Oftest vil leveringstiden dog være 1-3 dage.

Skal du bruge din vare på en speciel dag, så kontakt os endelig på kontakt@vemida.dk.

3.3 Er du ikke hjemme ved levering til privatadressen

Hvis det ikke er muligt for muligt for GLS eller dao at udlevere pakken til dig, vil de omdirigere pakken til den nærmeste pakkeshop, uden at det koster ekstra for dig.

Vemida tager ikke ansvar for bortkomne pakker leveret på en privatadresse.

 

4.0 Priser

Vemida.dk har ingen minimumskøb. Leveringspriserne inkl. håndtering er som følger:

4.1 Fragtpriser

Der er gratis levering og fragt til en pakkeshop nær dig, hvis du bestiller for over 450 kroner.

• Forsendelse til pakkeshop er gratis på alle ordrer over kr. 450,-.

• Forsendelse til pakkeshop kr. 29,- for alle ordrer mellem kr. 250,- og kr. 450,-.

• Forsendelse til pakkeshop kr. 39,- for alle ordrer under kr. 250,-.

• Forsendelse til hjemmelevering kr. 69,- uanset ordrebeløbet.

• dao / GLS sender en sms/mail til det telefonnummer og den mailadresse, du oplyser ved bestilling, når din pakke er klar til afhentning i din valgte pakkeshop eller på vej hjem til dig.

• Levering til en privatadresse - Bemærk: Hvis du ikke er hjemme, og har bestilt privatlevering omdirigeres pakken til den nærmeste pakkeshop.

4.2 Betaling

Hos Vemida.dk kan du betale med ét af følgende dansk udstedte betalingskort:

Visa/Dankort, Mastercard og Maestro.

4.3 Kvittering

Du vil modtage en kvittering for købet senest dagen efter betalingen har fundet sted.

Modtager du ikke din kvittering, kan den være endt i dit spam filter og vil derfor ligge under ’uønsket mails’.

 

5.0 Fortrydelsesret

Generelt:

Fortrydelsesretten gælder ikke på nedsatte, udgåede og 2.sorteringsvarer. 

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen eller ved ikke at afhente varen indenfor den givne tidsramme. Bliver varen sendt retur til os, grundet manglende afhentning i pakkeshop eller fordi den bliver nægtet ved modtagelse fratrækkes et gebyr på kr. 49 til dækning af returfragten. Dette gælder også pakker, som er sendt fragtfrit fra os.

5.1 Fortrydelsesret ved køb af fødevarer

Vi leverer primært levnedsmidler og varer til husholdningen, herunder fødevarer.

Der gælder ingen fortrydelsesret på købet af ovenstående varer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftaleloven ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigt.

Du kan læse mere om dine muligheder for fortrydelsesret på Forbrugerrådets hjemmeside.

Vi tager derfor ikke fødevarer retur, da vi ikke efterfølgende kan stå inde for fødevarens stand og kvalitet. Der er derfor ingen fortrydelsesret på fødevarerne her på vemida.dk.

5.2 Fortrydelsesret ved køb af andet end fødevarer

Du har 14 dages fortrydelsesret på varer som IKKE er levnedsmidler eller varer til husholdningens løbende forbrug. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du modtager varen.

For at kunne fortryde et køb skal varens stand være så god, at vi vil kunne sælge varen igen til normal pris. Du har ret til at besigtige varen, præcis som i en fysisk butik og efterfølgende returnere varen.

Det betyder dog, at varen skal returneres i god stand og samme mængde, som da du modtog den. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i samme stand og mængde hvis emballagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Hvis du tager varen i brug vil det dog som udgangspunkt betyde at fortrydelsesretten ikke længere er gældende.

Ved efterfølgende returnering af varer, skal dette ske mod forudgående aftale med os på kontakt@vemida.dk. Hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret skal du selv betale for returfragten.

Du vil få dit fulde beløb retur for varen (ikke returfragten), hvis den er i samme stand som da du modtog den.

5.3 Erstatningsvarer

Er en bestilt vare udsolgt, vil vi så vidt muligt finde et passende alternativ til den udsolgte vare inden for samme prisklasse og mængde - eller bedre. Vi kontakter dig selvfølgelig og får bekræftet, at erstatningsvaren kan bruges.

Prisen for din bestilling forbliver uændret, selvom du får en dyrere erstatningsvare.

Kan vi ikke finde et passende erstatningsvare til den udsolgte bestilte vare, vil beløbet automatisk blive fratrukket i din regning.

Eventuelle mangel- eller erstatningsvarer vil fremgå af din endelige kvittering, som du modtager når betalingen er sket.

 

6.0 Reklamation

6.1 Reklamation - Fødevarer

Har du mod al forventning en reklamation på en vare, bliver problemet løst hurtigt og nemt. At du ikke kan lide smagen af et produkt, er ikke en årsag til reklamation. Du bedes sende et billede af fejlen eller manglen til kontakt@vemida.dk og kort beskrive, hvad fejlen eller manglen er, og hvordan du kan kontaktes.

Du bliver kontaktet inden for 1-2 hverdage, og så finder vi en løsning. Send ikke reklamationer retur, før du har været i kontakt os.

Hvis du har oplevet fejl eller mangler i din leverance af fødevarer, kontakt straks vores kundeservice.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

For at din reklamation skal være rettidig skal der senest reklameres indenfor en uge efter modtagelse, når det gælder letfordærvelige fødevarer.

6.2 Reklamation – Varer der IKKE er fødevarer

Når du handler på Vemida.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret varer der IKKE er fødevarer eller varer til husholdningens løbende forbrug. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis du ønsker at reklamere over andet end levnedsmidler eller varer til husholdningens løbende forbrug skal du skrive til os på kontakt@vemida.dk. Du bedes sende et billede af fejlen eller manglen og angive ordrenummer samt kort beskrive, hvad fejlen eller manglen er, og hvordan du kan kontaktes.

Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er varens eller varens emballages stand ved modtagelse ikke som ønsket, må du ikke tage varen i brug inden du har kontaktet os.

Husk altid at kontakte vores os på mailen FØR du sender varen retur.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger.

 

6.3 Pengene retur

Netop fordi vi ikke tager fødevarer retur, kan vi ikke refundere ordrebeløbet, hvis du f.eks. ikke har afhentet din pakke i din valgte pakkeshop inden for 10 dage efter den er ankommet. Så sendes den retur til os (vi betaler ekstra fragt for dette). Varerne kan ikke videresælges, da de har været uden for vores kontrol. Du kan i stedet få din pakke sendt igen ved at betale fragtbeløbet.

 

7.0 Vareinformation på Vemida.dk

Vi gør alt for at sikre korrekt vareinformation, men vareinformationerne ændres løbende og kan være forskellige fra dem, som vises på Vemida.dk.

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller rettelser til en vare eller til vareinformationerne, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Vareinformationerne er producenternes egne. Vemida.dk tager ikke ansvar for informationernes korrekthed, og der tages forbehold for tastefejl.

Alle billeder er repræsentative billeder af, hvordan varen har set ud. Emballager ændres løbende, og den leverede vares emballagedesign kan være anderledes fra den, der vises på billedet.

Du bør altid læse teksten på den fysiske vare, inden du bruger den, især hvis du stiller bestemte krav til næringsindhold og produktsammensætning eller er allergisk.

Vemida.dk tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, skrivefejl, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, manglende levering og force majeure.

 

8.0 Persondata ved køb

Når du handler hos Vemida.dk, beskytter vi dine personlige oplysninger. Vi ajourfører løbende indholdet i vores politik for, hvordan dine personlige information behandles. Vemida er ansvarlige for alle personlige oplysninger som eksempelvis navn, adresse og fødselsdato, som du videregiver til os, eller som vi får oplyst, når du handler på Vemida.dk. Oplysningerne opbevares hos Vemida, som naturligvis også tager ansvaret for disse fortrolige oplysninger.

Når du videregiver dine personlige oplysninger på Vemida.dk, bekræfter du samtidig, at vi må anvende den indsamlede information til at opfylde vores forpligtelser over for dig og tilbyde dig den service, du forventer. Vi kan også få brug for oplysningerne til at komme i kontakt med dig, hvis der opstår problemer, når vi skal levere dine varer. Du har ret til at kontakte vores kundeservice og få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få dem ændret eller slettet. Du kan når som helst tilbagekalde din tilladelse til, at Vemida bruger dine oplysninger med henblik på markedsføring. Vemida formidler, sælger eller udveksler aldrig dine oplysninger til tredjepart i markedsføringsøjemed uden for Vemida. Oplysninger, som videregives til tredjepart, anvendes kun til at opfylde vores forpligtelser over for dig.

Vi gemmer dine oplysninger i op til 5 år til vores bogføring, i henhold til regnskabslovens krav til opbevaring og dokumentation.

 

9.0 Øvrig information

9.1 Ophavsret

Tekst og billeder fra Vemida.dk må ikke kopieres uden tydelig kildeangivelse. Kilde anføres som "Vemida.dk" med et tilhørende link til: Vemida.dk.

9.2 Nyhedsmail/SMS og nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsmail og få fx gode tilbud og inspiration til madlavning og meget andet.

9.3 Sociale Medier

Find os via de sociale medier; Instagram og Facebook: Vemida.dk.

9.4 Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, som ikke kan løses i mindelighed ved direkte henvendelse til os, kan indgives til Klageportalen i Nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Klageportalen i Nævnenes hus via www.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse, som er kontakt@vemida.dk.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03. marts 2022.